Wissel je simkaart

Voor 4G heb je een 4G simkaart nodig

Simkaart

Waarom heb je een nieuwe simkaart nodig?

Je simkaart is nog niet 4G compatibel of past niet in je nieuwe telefoon omdat de nieuwe nano simkaarten veel kleiner zijn.

Hoe activeer ik mijn simkaart?

Ik heb prepaid

Je telefoon is bijna klaar voor gebruik. Je hoeft alleen maar even je nieuwe simkaart te activeren. Dit kan door te bellen naar 1200 of in onze winkel. Tip: sla eerst je contactgegevens ergens veilig op zodat je er zeker van bent dat je deze weer kunt gebruiken.

1

Bel 1200 en kies vervolgens eerst optie 9 en daarna optie 3, volg de instructies van onze medewerker van de klantenservice.

2

Plaats de nieuwe simkaart in je telefoon en zet 'm aan. Of herstart je telefoon. Soms is het nodig om een paar keer te herstarten. De pincode is ingesteld op 0000. Voor de veiligheid raden we je aan deze zo snel mogelijk te veranderen in een zelfgekozen getal van vier cijfers. Kijk voor meer informatie en handige tips in de handleiding van je telefoon,

Ik heb postpaid

Je telefoon is bijna klaar voor gebruik. Je hoeft alleen maar even je nieuwe simkaart te activeren. Dit kan via MyVodafone of door te bellen naar 1200. Tip: sla eerst je contactgegevens ergens veilig op zodat je er zeker van bent dat je deze weer kunt gebruiken.

1

Ga naar vodafone.nl/simkaart, en log in op jouw MyVodafone account. Staat hier het nummer van jouw nieuwe simkaart? Klik dan op 'Activeren'.

2

Plaats de nieuwe simkaart in je telefoon en zet 'm aan. Of herstart je telefoon. Soms is het nodig om een paar keer te herstarten. De pincode is ingesteld op 0000. Voor de veiligheid raden we je aan deze zo snel mogelijk te veranderen in een zelfgekozen getal van vier cijfers. Kijk voor meer informatie en handige tips in de handleiding van je telefoon,

Let op phishing berichten!

Klanten met een niet-4G simkaart hebben een email, sms of brief gekregen dat zij kosteloos een 4G simkaart kunnen ophalen in de winkel en/of op groeimeenaar4G.vodafone.nl. Deze berichten hebben als afzender Vodafone. Helaas hebben internetcriminelen hier varianten op gemaakt en versturen zij per SMS zogeheten phishing berichten om persoonlijke gegevens buit te maken. Een phishing bericht kun je soms herkennen door een afwijkende afzender, taalgebruik, rare URLs en/of spelfouten. Voorbeelden hiervan zijn terug te vinden op het forum van Vodafone.